Μην προκαλούμε την Μοίρα μας με
άφρονες πράξεις φέρνοντας στα άκρα τον εαυτό μας .
(Δείκτης) .
Κάπου κάπου φαίνεται η Μοίρα , να
ακολουθεί την φτώχια ή τον πλούτο .
(Δείκτης) . Εξού και
οι ρήσεις *όπου
φτωχός και η μοίρα του* και *ήλιος
και βροχή , παντρεύονται οι φτωχοί*
.
Υ.Γ.: *Όπως
κληρονομείς τα πλούτη έτσι κληρονομείς και την φτώχια . Είναι
θέμα τύχης* .
(Ντάνιελ ΜακΦάντεν , Νόμπελ Οικονομίας) .
Οι Μοίρες είναι τρεις και
ρυθμίζουν το ίδιο τις ζωές μας :
η μοίρα του τυχαίου ή της ανάγκης
, δηλαδή του αστάθμητου παράγοντα
(Μοίρα Λάχεση)
,
η μοίρα η ατομική ή των επιλογών
μας (Μοίρα
Ατραπό)
και η μοίρα της
φιλοδοξίας
και του
χρήματος
(Μοίρα Κλωθώ)
.
(Δείκτης) .
Επεξήγηση : Σε αυτήν την μοίρα
της φιλοδοξίας
ανήκει η φτώχια και ο πλούτος . Όπου φτώχια για τον υλικό κόσμο
εννοούμε την έλλειψη βασικών αγαθών και για τον πνευματικό την
έλλειψη
αρετής ή μόρφωσης . Εξού
και η ρήση *φτωχός στο πνεύμα* . Πλούτος είναι τα αντίθετα . Και
τα δύο επίπεδα υλικό και πνευματικό επηρεάζουν την πορεία των
ανθρώπων , με ισχυρότερο το δεύτερο .
(Δείκτης) .
Αν αφήνεις την τύχη σου
στη τύχη είσαι άξιος της τύχης σου .
(Δείκτης) .
Τα χέρια μιας καλής γυναίκας που περιτύλιξαν το
λαιμό ενός άνδρα είναι το σωσίβιο που του έριξε από τον ουρανό η
μοίρα. (Τζ.
Κ. Τζερόμ) .

*ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΦΥΓΕΙΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ*
. Δεν μπορείς να ξεφύγεις του πεπρωμένου
σου .
Βλέπε στο menu
Σχόλια στο
Παιδικό Διήγημα Ιστορία από
την Κρητική παράδοση σχετική με το πεπρωμένο .

 |
384 - 322 π.χ. |
*Επιλογή
και όχι τύχη καθορίζει το πεπρωμένο σου* .
*Όταν
τα πράγματα δεν γίνονται όπως θέλουμε, τότε πρέπει να τα θέλουμε
όπως γίνονται* . (Αριστοτέλης
από Στάγειρα) .

 |
περ. 850
π.χ. |
*Θα υποφέρεις όσα
προορίζουν οι μοίρες , η ειμαρμένη
(ριζικό)
και οι
κατακλωθές (βελονιές δηλαδή επιτυχίες ή αποτυχίες) που
διαγράφουν την
πορεία της ζωής σου , όταν η
μητέρα σου σε έφερε
στον κόσμο* . (Όμηρος από Μ. Ασία)
.
*Η μοίρα είναι
ολέθρια κανένας δεν ξεφεύγει , όποιος γεννιέται*
. (Όμηρος)
.
*Όταν γεννιέσαι η
δυνατή μοίρα κλώθει το νήμα της ζωή σου*
. (Όμηρος)
.
*Οι
άνθρωποι όταν δυστυχούν ρίχνουν το φταίξιμο στους
Θεούς
ενώ συχνά αυτοί οι ίδιοι με τις αμαρτωλές τους πράξεις πέφτουν
σε συμφορές πέρα από το γραφτό* .
(Όμηρος)
.

 |
6ος αιω
π.χ. |
*Η
ειμαρμένη (ριζικό) είναι η αιτία του
τρόπου με τον οποίο έχουν
τακτοποιηθεί τα πράγματα τόσο ως
σύνολο όσο και ως επιμέρους στοιχεία* .
(Πυθαγόρας από Σάμο) .

 |
περ. 540 -
περ. 475 π.χ. |
*Όλα
γίνονται σύμφωνα με τις επιταγές της
μοίρας και τα όντα εναρμονίζονται
μέσα από τις αντιθέσεις τους* . (Ηράκλειτος
από Έφεσο) .
*Όλα
καθορίζονται από την ειμαρμένη* .
(Ηράκλειτος)
.
*Τα πάντα γίνονται
σύμφωνα με την ειμαρμένη και ότι υπάρχει γίνεται από , την
ειμαρμένη και την
ανάγκη*
.
(Ηράκλειτος) .
*ΕΦΗ ΩΣ ΗΘΟΣ ΑΝΘΡΩΠΩ
ΔΑΙΜΩΝ* . Δηλαδή ο χαρακτήρας
του ανθρώπου, ο δαίμονας του (κάνει την
ειμαρμένη του) .
(Ηράκλειτος από τον
Άνθρωπο) .

 |
336 - 264
π.χ.
|
*Θεός , νους , ειμαρμένη και Δίας
είναι το ίδιο πράγμα που καλείται με πολλά άλλα ονόματα* .
(Ζήνων ο Στωικός
από Κιτίο Κύπρου) .
*Ειμαρμένη
είναι η αιτία που συνδέει τα όντα ή , ο λόγος σύμφωνα με τον οποίο
διεξάγεται ο κόσμος* .
(Ζήνων ο Στωικός) .
Ο
φιλόσοφος Ζήνωνας
κάποτε συνέλαβε έναν υπηρέτη του να κλέβει και ήταν έτοιμος να τον
δείρει .
*Ήταν πεπρωμένο
μου να κλέψω* , είπε ο υπηρέτης .
*Και να σε δείρω
! * συμπλήρωσε ο σοφός . 

 |
470 ή 460 -
περ. 370 π.χ. |
*Στον σοφό άνθρωπο η τύχη
(τυχαίο) ρυθμίζει λίγα πράγματα , τα σπουδαιότερα και κυριότερα
όμως τα έχει ρυθμίσει το λογικό και σ΄όλη του τη ζωή τα ρυθμίζει
και θα τα ρυθμίζει* . (Δημόκριτος από Άβδηρα) .

 |
6ος αιω
π.χ.
|
*ΩΝ Η ΤΥΧΗ ΚΥΡΙΑ ΔΟΥΝΑΙ ΚΑΙ
ΑΦΕΛΕΣΘΑΙ , ΟΥ ΔΕΗΣΕΙ ΟΥΔΕΝΟΣ* . Δηλαδή δεν έχεις την ανάγκη
κανενός πράγματος από εκείνα που η τύχη έχει το δικαίωμα να σου
τα δίνει ή να σου τα αφαιρεί .
(Βίας από Πριήνη) .
>>συνέχεια στην επόμενη σελίδα περί
πεπρωμένου (2)>>
