Μετρον Αριστον.gr

 
 
 
 

 

 

 

 

 

Επικοινωνία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Περί Θεού (4)....   

   <<επιστροφή στην σελίδα περί Θεού<<

 

Αγορά Χρηστικού Οδηγού Επιβίωσης Σκλάβου (Χοές).

 

Αγορά Αποκωδικοποίησης Ταυτότητας Ανθρώπινης Κοινωνίας (ΑΤΑΚ)

 

Η γαλουχία του Περιπατητή δωρεάν σε ebook EPUB, MOBI, PDF, ppsx, YouTube

 

Οι 12 Προτροπές σε Microsoft PowerPoint

 

1. Ανάγκη ppsx 4. Τάξη Πραγμάτων 7. Ευτυχία  ppsx 10. Δίκαιος  ppsx
2. Μέτρο  ppsx 5. Ηθική ppsx 8.Πιστεύω δυνατά ppsx 11.Καλός Πολίτης ppsx
3. Σπεύδω Βραδέως 6. Συγχώρεση ppsx 9. Αυτοκυρίαρχος  ppsx 12. Κέντρο Αγάπης  ppsx

 

Ο Εξάντας Ελλήνων σε Microsoft PowerPoint

 

Αμάθεια  ppsx Αποδείξεις κ.α.  ppsx Ατυχία  ppsx Αχαριστία ppsx
Βοήθεια  ppsx Γονέων, τέκνων Δικαιοσύνη  ppsx Δίκαιο  ppsx
Εγωισμός  ppsx Ευγένεια  ppsx Θεός  ppsx Ισχύς  ppsx
Ιστορία  ppsx Κακία  ppsx Κατηγόρων ppsx Κυβερνώντες
Μάθηση  ppsx Ντροπή  ppsx Οικογένεια  ppsx Οκνηρία  ppsx
Οργάνωση Παράδειγμα ppsx Πεπρωμένο  ppsx Πολέμων
Πορείας  ppsx Συναίσθημα, Ψυχή Τύπος ppsx Υγεία ppsx
Φόβος  ppsx Φιλοδοξία  ppsx Φλυαρία ppsx Φίλοι  ppsx
Χρήμα  ppsx Ψεύδος  ppsx Τέλειος κριτής Προσευχές

 

 

Καθ΄εικόνα και καθ΄ομοίωση

 

*ΟΥ ΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΑΥΤΩ ΕΙΔΩΛΟΝ , ΟΥΔΕ ΠΑΝΤΟΣ ΟΜΟΙΩΜΑ ......ΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΙΣ , ΟΥΔΕ ΜΗ ΛΑΤΡΕΥΣΕΙΣ ΑΥΤΟΙΣ* . (2η Εντολή στο δεύτερο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης που ονομάζεται Έξοδος) . Δηλαδή να μην κατασκευάζεις είδωλα ή ομοιώματα ειδώλων πουθενά στην γη ούτε πάνω ούτε κάτω από τη γη , να μην τα προσκυνάς ούτε να τα λατρεύεις .

 

Tι είπαν οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι για το Θεϊκό Σώμα ;

 

περ. 540 - περ. 475 π.χ.

 

*ΟΤΙ Ο ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΟΡΩΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΓΕΡΑ ΤΟΙΣ ΔΑΙΜΟΣΙΝ ΠΟΝΕΜΟΝΤΑΣ ΕΙΠΕΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ ΑΓΑΛΜΑΣΙΝ ΕΥΧΟΝΤΑΙ ΟΥΚ ΑΚΟΥΟΥΣΙΝ ΩΣΠΕΡ ΑΚΟΥΟΙΕΝ, ΟΥΚ ΑΠΟΔΙΔΟΥΣΙΝ, ΩΣΠΕΡ ΟΥΚ ΑΠΑΙΤΟΙΕΝ* . Ο Ηράκλειτος, βλέποντας τους Έλληνες να προσφέρουν δώρα στους θεούς, είπε: *Προσεύχονται στα αγάλματα των θεών σαν να μπορούσαν να τους ακούσουν, ενώ δεν τους ακούνε, δεν δίνουν, όπως και δεν μπορούν τίποτα να ζητήσουν* . (Ηράκλειτος από Έφεσο , Απόκρυφα αποσπάσματα) .

 

 

384 - 322 π.χ.

 

*Ο Θεός είναι ασώματος*. (Αριστοτέλης από Στάγειρα) .

 

 

429 - 345 π.χ.

 

*Ο Θεός όπως και η ψυχή είναι ασώματος* . (Πλάτωνας από Αθήνα) .

 

 

342 - 271 π.χ.

 

*Πρώτα πρώτα τον Θεό να τον θεωρείς Ον άφθαρτο και μακάριο , όπως μας το παρουσιάζει η κοινή σε όλους μας παράσταση του θεού (στον κάθε ένα λαό διαφορετική παράσταση) και να μην του φορτώνεις τίποτε διαφορετικό από την αφθαρσία και την αιωνιότητά του . Αντίθετα να σκέφτεσαι γι΄αυτόν καθετί που μπορεί να διαφυλάξει την μακαριότητα και την αφθαρσία του . Διότι οι θεοί υπάρχουν μόνο εφόσον η γνώση που έχουμε για αυτούς είναι ολοκάθαρη (κρυστάλλινη) . Δεν είναι όμως τέτοιοι όπως ο όχλος τους φαντάζεται διότι δεν κρατά την αρχική παράσταση για τους θεούς .....* . (Επίκουρος από Σάμο) .

 

 

*ΕΙΣ ΘΕΟΣ ΕΝ ΤΕ ΘΕΟΙΣΙ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣΙ ΜΕΓΙΣΤΟΣ , ΟΥΤΙ ΔΕΜΑΣ ΘΝΗΤΟΙΣΙΝ ΟΜΟΙΟΣ ΟΥΔΕ* .  (Ξενοφάνης) . Ένας θεός (υπάρχει) ο μέγιστος ανάμεσα στους θεούς και τους ανθρώπους , ο οποίος δεν μοιάζει με τους ανθρώπους ούτε στο σώμα , ούτε στο πνεύμα .

 

 

περ. 490 π.χ.

 

*Γιατί (ο Θεός) δεν έχει κεφάλι ανθρώπινο πάνω σε μέλη , ούτε φυτρώνουν δύο κλαδιά (= χέρια) στη ράχη του . Δεν έχει πόδια , ούτε γρήγορα γόνατα , ούτε τριχωτά γεννητικά μόρια , αλλά είναι μόνο νους , ιερός και υπερμέγιστος , που με γοργές σκέψεις διαπερνά όλο τον κόσμο* . (Εμπεδοκλής , Περί Φύσεως , Απ.134 , Αμμώνιος , Περί Ερμηνίας 249,6) .

 

                            

 

*Αν υπάρχει λοιπόν (το Όν) πρέπει να είναι ένα . Και αν είναι ένα , δεν πρέπει να έχει σώμα . Αν όμως έχει πάχος, θα έχει κομμάτια (μέρη) , άρα δεν θα είναι πιά ένα* . (Μέλισσος , Συμπλίκιος , Εις Φυσικά,87,6) . (*ΕΓΩ ΕΙΜΙ ΜΟΝΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ ΟΥΚ ΕΣΟΝΤΑΙ ΣΟΥ ΘΕΟΙ ΕΤΕΡΟΙ ΠΛΗΝ ΕΜΟΥ* . Δηλαδή συνοπτικά ....δεν υπάρχουν άλλοι θεοί εκτός του Ενός....1η Εντολή στην Παλαιά Διαθήκη στον Βιβλίο Έξοδος) .

 

*Οι θεοί δεν είναι εκείνο που νόμιζαν , όσοι τους έχτιζαν ναούς και τους προσκυνούσαν* . (Μητρόδωρος , 5ος αι. π.χ. ) .

 

Ο Πρόδικος (5ος αι. π.χ.) υποστήριξε με πάθος πως οι άνθρωποι της αρχαιότητας θεώρησαν ως θεούς ό,τι ήταν χρήσιμο για τη ζωή τους, όπως ο ήλιος, η σελήνη, τα ποτάμια, οι πηγές κ. λ. π.

 

*Και τα αγάλματα και οι βωμοί και η διατήρηση της άσβεστης φωτιάς (Υ.Γ. το αναμμένο καντήλι στις εικόνες) και γενικά όλα εκείνα που καθιερώθηκαν από τους πατέρες μας , σύμβολα της παρουσίας των θεών , όχι βεβαίως για να πιστέψουμε ότι όλα τούτα είναι θεοί αλλά για να λατρέψουμε τους θεούς μέσα από αυτά . Και επειδή φυσικά εμείς έχουμε σώμα για αυτό η λατρεία προς τους θεούς πρέπει να είναι σωματική , παρόλο που αυτοί είναι ασώματοι....Όταν λοιπόν αντικρίζουμε τα αγάλματα των θεών ας μην τα θεωρούμε ούτε πέτρες ούτε ξύλα αλλά ούτε σαν τους ίδιους τους θεούς....* . (Ιουλιανός , Επιστολές 89β , 293) . 

 

 

  

 

Ο Θεός αποτυπωνόταν πάντοτε ανάλογα με την κατά τόπο και κατά την διανοητική αντίληψη των ανθρώπων , με είδωλα , δίδοντας πάντα μια ψευδαίσθηση Θεού . 

 

Οι άνθρωποι λέει ο Ξενοφάνης το 570 π.χ. έπλασαν τους Θεούς καθ΄εικόνα και καθ΄ομοίωση :

 

*Και οι θνητοί νομίζουν ότι έτσι γεννήθηκαν οι Θεοί και είχαν φτιασιά και φωνή και όψη ίδια με τη δικιά τους.....Οι Αιθίοπες φαντάζονταν τους Θεούς τους μαύρους και πλακουτσομύτηδες , οι Θράκες όμως γαλανομάτηδες και κοκκινομάλληδες...Αν οι αγελάδες και τα άλογα και τα λιοντάρια είχαν και αυτά χέρια και μπορούσαν να ζωγραφίσουν και να φτιάξουν έργα σα και των ανθρώπων , τότε θα έπλαθαν και αυτά τους Θεούς τους με την δική τους όψη: οι αγελάδες θα έδιναν στους Θεούς τους αγελαδινή όψη , τα άλογα αλογίσια , τα λιοντάρια λιονταρίσια....* .

 

Συνεχίζοντας θα έλεγα:

 

Εαν λόγου χάρη πηγαίναμε με έναν αναπτήρα πριν από εξήντα χρόνια σε μια φυλή του Αμαζονίου θα μας θεωρούσαν πιθανότατα θεό της φωτιάς , με ένα τηλεκατευθυνόμενο αμαξάκι θα μας λέγανε μάγο και δεν αποκλειόταν να μας έχριζαν και να μας λάτρευαν ως αρχηγούς , θεούς ή αρχιερείς .

Αλλά εμείς θα ήμασταν θεοί ή αρχιερείς;

             

Είναι βέβαιο ότι η ανθρώπινη διανόηση ή νόηση εύκολα θα μπορούσε να παρασυρθεί ή από την σκεπτόμενη νόησή της ή από έναν άλλον άνθρωπο υψηλότερης τεχνολογικής γνώσης ή από ένα άλλο ον άλλης διάστασης .

 

Να θεωρήσει αυτά που είδε ως Αληθή και να τα ονομάσει Λόγο ή Θεό λόγω του ορμέμφυτου πόθου του να πιστέψει στον ανώτερο Ένα....

 

Υ.Γ.: *Εξαπατώνται οι άνθρωποι ως προς τη γνώση των φανερών πραγμάτων, ακριβώς όπως ο Όμηρος που υπήρξε ο σοφότερος απ' όλους τους Έλληνες. Πράγματι  και εκείνον , κάποια παιδιά που σκότωναν ψείρες , τον εξαπάτησαν λέγοντας του: *Όσα είδαμε και πιάσαμε , τ' αφήνουμε , κι όσα ούτε είδαμε ούτε πιάσαμε , αυτά τα παίρνουμε* . (Ηράκλειτος περ. 540 - περ. 475 π.χ. , απόσπασμα για μια Ηθική) .

 

Υ.Γ.2: *ΤΟ ΠΛΑΝΑΣΘΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΝ* . Δηλαδή το να κάνουμε λάθη ή να πέφτουμε σε πλάνη είναι ανθρώπινο .

 

Υ.Γ3: *Μ' όλους τους ισχυρισμούς συμβαίνει ό,τι πολλές φορές τονίσαμε σαν αναπόδραστη συνέπεια , δηλαδή ότι αυτοί οι ίδιοι αναιρούν τους εαυτούς τους . Γιατί εκείνος που λέει ότι τα πάντα είναι αλήθεια δέχεται και τον αντίθετο του δικού του ισχυρισμού , κι έτσι ο δικός του δε θα είναι αληθινός (γιατί αυτός που παραδέχεται σαν αληθινό τον αντίθετο ισχυρισμό καθιστά ψεύτικο το δικό του) . Αντίθετα, εκείνος που λέει πως όλα είναι ψέμα , διαψεύδει αυτός ο ίδιος τον ισχυρισμό του . Εάν δε ο πρώτος ισχυρίζεται ότι ο αντίθετος του δικού του ισχυρισμός δεν είναι αληθινός , ο δε δεύτερος ότι δεν είναι ψεύτικος μόνο ο δικός του , θα δημιουργηθεί και για τους δυο η προϋπόθεση μιας ατέλειωτης σειράς αληθινών και ψεύτικων ισχυρισμών, γιατί εκείνος που λέει ότι κάποιος αληθινός ισχυρισμός είναι πραγματικά αληθινός , είναι μέσα στην αλήθεια κιαυτό συμβαίνει επ' άπειρο* . (Αριστοτέλης 384 - 322 π.χ. , Μετά τα Φυσικά , Γ8 1012β 13-22) .

 

Υ.Γ.4: *Τους θεούς πρώτος δημιούργησε ο φόβος* . (Λατινικό) .

 

Υ.Γ5: *Εάν δεν υπήρχε ο Θεός θα έπρεπε να τον επινοήσουμε* και *Αγάπα την αλήθεια, μα έχε συγκατάβαση και στην πλάνη*. (Βολτέρος Γάλλος, φιλόσοφος).

 

Υ.Γ.6: *Σχετικά με τους Θεούς δεν γνωρίζουμε ούτε για το αν υπάρχουν ούτε για το αν δεν υπάρχουν* . (Πρωταγόρας από Άβδηρα , 480 - 410 π.χ.).

 

Υ.Γ.7: *Αν δεν υπάρχει Θεός είναι όλα δυνατά*. (Ντοστογιέφσκι, διανοούμενος).

 

Τον Θεό δεν μπορεί να τον αντιληφθεί ο άνθρωπος από τις αισθήσεις του παρά μόνο από το έργο του .....

 

Υ.Γ.: *Χρέος έχουμε να θεωρούμε το θεό σαν πνεύμα πανίσχυρο, αθάνατο και τέλειο . Γιατί , αν και είναι αόρατος για τα μάτια των ανθρώπων , όμως φανερώνεται με τα έργα του* . (Αριστοτέλης από Στάγειρα , 384 - 322 π.χ.) .

 

Ο Θεός είναι εικόνα και ομοίωση ανθρώπου ή ο άνθρωπος εικόνα και ομοίωση Θεού ή τίποτα από τα δύο;

 

Σκέψη ή νόηση διαθέτουν τα πάντα και δεν είναι δυνατόν να διεκδικεί ο άνθρωπος λόγω της Λογικής του και της ομιλίας του το θρόνο του Ένα . Μου είναι δυσβάστακτο δε να δεχτώ ότι σκέψη και ομιλία διαθέτει μόνο ο άνθρωπος σε όλο το Σύμπαν .

 

Υ.Γ.: *Διαφορετική είναι η ηδονή για το άλογο, το σκυλί και τον άνθρωπο, αφού τα γαϊδούρια θα προτιμούσαν άχυρα αντί χρυσάφι. Γιατί πιο ευχάριστη είναι η τροφή για τα γαϊδούρια παρά το χρυσάφι* . (Ηράκλειτος , αποσπάσματα για μια Ηθική) .

 

Οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι ασκούσαν έντονη κριτική στους μύθους και τις θρησκείες κάνοντας την υπέρβαση που ακόμα και σήμερα δύσκολα γίνεται αποδεκτή λόγω των θρησκειών και των προκαταλήψεων . (Δείκτης) .

 

Συνεπώς έχω την γνώμη ότι ο άνθρωπος με τον Θεό είναι ομοούσιοι και όχι όμοιοι σε εικόνα ή ομοίωση....

 

*ΕΝ ΑΝΔΡΩΝ , ΕΝ ΘΕΩΝ ΓΕΝΟΣ , ΕΚ ΜΙΑΣ ΔΕ ΠΝΕΟΜΕΝ ΜΑΤΡΟΣ ΑΜΦΟΤΕΡΟΙ* . (Πίνδαρος , Νεμ. VI,1) . Δηλαδή ένα το γένος των αδρών και ένα των Θεών και οι δύο όμως από την ίδια μητέρα παίρνουμε πνοή .....(ομοούσιων) .

 

Υ.Γ: *ΙΚΑΝΗ ΓΑΡ Η ΟΜΟΙΟΤΗΣ ΣΥΝΑΠΤΕΙΝ ΤΑ ΟΝΤΑ ΑΛΛΗΛΟΙΣ* Πρόκλος (Περι της καθ Έλληνας ιερατικής τέχνης, Bidez CMAG VI, 148,1) . H ομοιότητα είναι ικανή να φέρνει τα όντα σε επικοινωνία και επαφή μεταξύ τους (θεωρία Συμπάθειας) .

 

*ΟΜΟΘΕΝ ΓΕΓΑΑΣΙ ΘΕΟΙ ΘΝΗΤΟΙ Τ΄ΑΝΘΡΩΠΟΙ* . Δηλαδή όμοια γεννήθηκαν θεοί και θνητοί άνθρωποι...(Ησίοδος από το Έργα και Ημέρες , 108) .

 

*ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΙ ΠΑΝΤΩΝ  ΤΕ ΘΕΩΝ ΠΑΝΤΩΝ Τ΄ΑΝΘΡΩΠΩΝ* . Δηλαδή μητέρα όλων των θεών και ανθρώπων . (Απόσπασμα από τον Ομηρικό Ύμνο) .

 

 

       

 

*Κύριε! Σε ικετεύω να με συγχωρείς για τρεις αμαρτίες μου:

Πρώτον , έκανα προσκυνήματα στους δικούς Σου ιερούς τόπους , ξεχνώντας πως είσαι παντού ,

δεύτερον , συχνά απευθυνόμουν σ’ Εσένα με παρακλήσεις , ξεχνώντας πως Εσύ ενδιαφέρεσαι περισσότερο από μένα για το καλό μου  και τέλος ,

Σε παρακαλώ για συγχώρεση αφού γνωρίζω πως οι αμαρτίες μας συγχωρούνται πριν ακόμη να τις κάνουμε* . (Έντονη ντε Μέλο) .

Y.Γ.: Ένας φθονερός μάγος θέλησε να εξαφανίσει κάποιο βασίλειο και έριξε στις πηγές του νερού, απ' όπου έπιναν όλοι οι κάτοικοι, ένα δυνατό δηλητήριο. Εάν κάποιος έπινε έστω και λίγο νερό τρελαινόταν. 
Την άλλη μέρα, όλοι οι κάτοικοι της χώρας, αφού ήπιαν νερό τρελάθηκαν, εκτός του βασιλιά και της οικογένειάς του, γιατί είχαν δική τους πηγή που ο μάγος δεν μπόρεσε να φτάσει . Όταν ο βασιλιάς κατάλαβε τι έγινε , προσπάθησε να αλλάξει την κατάσταση και έγραψε ειδικούς νόμους , αλλά οι υπουργοί του και οι αστυνόμοι που ήπιαν το τρελόνερο θεώρησαν ότι ο βασιλιάς τους τρελάθηκε και αρνήθηκαν να εκτελέσουν τις εντολές του . Σε λίγο , όλη η χώρα έμαθε για τους νόμους του βασιλιά και ο λαός θεώρησε ότι ο ηγέτης του είναι τρελός . Γύρω από το παλάτι του βασιλιά μαζεύτηκε πολύς κόσμος και με κραυγές του ζητούσαν να παραιτηθεί . Απεγνωσμένος ο βασιλιάς θέλησε να απαρνηθεί τον θρόνο του , αλλά η βασίλισσα του είπε:

*Έλα να πιούμε κι εμείς απ' αυτό το τρελόνερο και τότε θα γίνουμε σαν το λαό μας* .
Το είπαν και το έκαναν, και αμέσως άρχισαν να λένε και να κάνουν ανοησίες . Όταν οι υπήκοοί τους είδαν πόσο σοφός είναι ο βασιλιάς τους σταμάτησαν να φωνάζουν *κάτω* και άρχισαν να φωνάζουν *ζήτω* .
Έπειτα στη Χώρα των Βλάκων επικράτησε η ησυχία και ο βασιλιάς μπόρεσε να βασιλέψει μέχρι το τέλος της ζωής του . (Πάολο Κοέλιο) ........

 

>>Ποιος είναι ο Τέλειος Κριτής>>

 

>>Περί Θρησκειών...ο Λόγος (ντοκιμαντέρ)>>

 

>>Περί Δαιμόνων και Αγγέλων ...ο Λόγος>>

 

 <<επιστροφή στην σελίδα περί Θεού (3)<<

 

 <<επιστροφή στην αρχική σελίδα περί Θεού<<

 

  


© copyright 2006-2020   Ελληνικές Υπηρεσίες  Ιντερνετ Ô

Το αρχαιότερο είναι ο Θεός διότι είναι αγένητος
 
ΟΠΟΥ ΘΕΟΣ ΒΟΥΛΕΤΑΙ ΝΙΚΑΤΑΙ ΠΑΣΙΣ ΦΥΣΕΩΣ ΤΑΞΗ

 

Τα Θεϊκά  πράγματα γίνονται αντιληπτά με την νόηση

ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΤΟΥ ESHOPS

 Εμπορικό δίκτυο

Τουριστικό δίκτυο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Αυτή η σελίδα χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 2.0 Γενικό